هر چه دل تنگت می خواهد بگو
هر چه دل تنگت می خواهد بگو
به نام آن که جان را فکرت آموخت چراغ دل به نور جان برافروخت.
 

گروه مسكن - برج 828 متری «خلیفه» در دبي، فقط تا یک سال دیگر بلندترین برج جهان خواهد بود. چینی‌ها هفته گذشته کلنگ سازه‌‌اي را در استان چانگ‌شا در مرکز این کشور به زمین زدند که قرار است تا سال آینده تا ارتفاع 838 متری آسمان بالا برود و لقب بلندترین برج جهان را با اختلاف 10متر – دو طبقه- از «خليفه» بگيرد.
 به این ترتیب رقابت میان بلندترین سازه‌های جهان وارد مرحله تازه‌ای می‌شود.
چینی‌ها که در سال‌های اخیر رکوردهای زیادی در صنعت، تجارت و اقتصاد به نام خود ثبت کرده‌اند اکنون می‌خواهند با به جا گذاشتن رکوردي تازه در ساخت و ساز، طی 10 ماه بلندترین برج جهان را بسازند و آن را در آوریل سال 2014 افتتاح کنند.  با توجه به سرعت ساخت و ساز و فعالیت‌های ساختمانی در سال‌های اخیر در چین، ادعایی که شرکت چینی مسوول ساخت این برج مطرح کرده چندان ناظران را حیرت‌زده نکرده‌ است. ساختن برج «خلیفه» در دبی بیش از 5 سال طول کشید، اما چینی‌ها در سال‌های اخیر بیمارستانی 5 طبقه را طی یک ماه ساخته‌اند و شهرهایی را از نو بنا کرده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد که می‌توانند از این پس رکوردي را كه فعلا در حد ادعا مطرح است هم بربيايند.
به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، يك شرکت ساختمانی که در استان چانگ‌شا مستقر است و کار ساخت این برج را به عهده گرفته، رکوردهای قابل‌توجهی را در ساخت و ساز در سال‌های اخیر به جا گذاشته ‌است. اين شركت در سال 2011 برجی 30 طبقه را طی 15 روز و یک هتل 15 طبقه را طی شش روز احداث كرد.
 با این حال ادعای اخير این شرکت حیرت و توجه بسیاری را برانگیخته ‌است. بعضی کاربران فضای مجازی در چین در واکنش به این خبر نسبت به ایمنی چنین سازه‌ای که طی 10 ماه قرار است به اوج آسمان برسد، ابراز نگرانی کرده‌اند.
سونامي برج‌هاي 100 طبقه
در چین اکنون رقابت عجیبی برای ساخت سازه‌‌های بلندمرتبه به راه افتاده ‌است. در بیش از 10 شهر چین اکنون برنامه‌های ساخت‌وساز برج‌هاي 100 طبقه – سازه‌هايي با ارتفاع بلندتر از 541 متر- آغاز شده‌ است. چین اکنون صاحب بیش از 470 آسمانخراش است، 332 آسمانخراش در حال ساخت دارد و 516 آسمانخراش نيز در حال برنامه‌ریزی برای ساخت دارد.
طبق تعریف استاندارد، آسمانخراش سازه‌ای است که بلندتر از 152 متر ارتفاع داشته ‌باشد؛ يعني حداقل 30 طبقه را در خود جا داده باشد.
آمار ساخت‌وسازهاي بلندمرتبه در چين به این معنی است که تا سال 2020 چین بیش از 1318 ساختمان با ارتفاع بندتر از 152 متر خواهد داشت كه اين تعداد آسمانخراش دو برابر سازه‌هایی با این ارتفاع در آمریکا خواهد بود.
آمارها نشان می‌دهد که نیمی از 10 سازه بلند در دست ساخت دنیا در چین است. هزینه ساخت بلندترين برج جهان که قرار است در چين ساخته شود، 46/1 میلیارد دلار برآورد شده‌ است. قرار است این سازه طوری ساخته شود که در مصرف انرژی هوشمند باشد و حداقل مصرف انرژی را داشته ‌باشد. این برج 202 طبقه با مساحت 05/1 میلیون متر مربع، به اندازه دو هزار ماشین از خیابان‌های پرترافیک چانگ‌شا حذف می‌کند چون کسانی که در این برج کار می‌کنند نیازی به رفت و آمد در شهر نخواهند داشت. قرار است 30 هزار نفر در این برج اسکان یابند و در آن یک مرکز خرید، يك مدرسه، بیمارستان، مراکز اداری، باغ، موزه و پارک، ورزشگاه، مزرعه ارگانیک و یک پیاده راه 10 کیلومتری که از طبقه اول تا طبقه 170 طول خواهد داشت، در آن ساخته شود. به این ترتیب ساکنان این برج نیازی به خروج از آن نخواهند داشت و گویی در شهری دیگر زندگی می‌کنند.
زمانبندي ساخت برج 202 طبقه
این شرکت ساختمانی چین از تکنیک ساخت و ساز سریع استفاده می‌کند. بر این اساس 20 هزار کارگر در کارخانه خارج از محل ساخت و ساز هزاران بلوک پیش ساخته فلزی و بتنی را که هر کدام به اندازه 60 متر مربع است طی 4 ماه می‌سازند. این بلوک‌ها به محل ساخت و ساز منتقل می‌شود و کنار هم چیده می‌شود و این کار هم دو ماه طول می‌کشد. یعنی هر روز سه طبقه. 4 ماه دیگر هم صرف ساخت داخل سازه می‌شود. این شرکت ساختمانی از این تکنیک برای ساخت بیش از 30 ساختمان دیگر استفاده کرده ‌است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 5 مرداد 1392برچسب:برج 838متری, توسط اصغر رضازاده وایقان